Πέμπτη 22 Νοεμβρίου 2012

ΦΟΡΤΣΑ-ΡΟΤΣΑ-ΜΠΟΥΜΠΛΗΣ






Ο Χουάν Ραμόν Ρότσα θα είναι ο προπονητής του Παναθηναϊκού για τους επόμενους έξι μήνες.Ο Αργεντίνος έπαιξε πολλά χρόνια στο τριφύλλι,αρχικά ως ποδοσφαιριστής αλλά και ως προπονητής.Υπάρχει μια περίεργη ιστορία που αφορά τον ερχομό του στην Ελλάδα το 1979 και έγινε γνωστή σαν ''Υπόθεση Μπουμπλής''.

Η ΠΡΩΤΗ ΑΠΟΠΕΙΡΑ ΝΑ ΕΡΘΕΙ ΣΤΟΝ ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟ

Ο Παναθηναικός είχε φέρει τον Ρότσα για πρώτη φορά στην Ελλάδα το 1975,αλλά χωρίς να καταφέρει να υπογράψει συμβόλαιο.Διαβάστε τι είχε πει ο ίδιος για αυτή την ιστορία σε συνέντευξη που παραχώρησε στον Ηλία Τάταλα και δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Μακεδονία της Κυριακής στις 2 Φεβρουαρίου του 2003.

«Η υπόθεση ξεκινά το 1975. Ήμουν 19 χρονών πιτσιρικάς και έπαιζα στη Νιούελς Ολντ Μπόις. Σε έναν αγώνα με την Τσακαρίτα βρισκόταν ο απεσταλμένος του Παναθηναϊκού, ο Λώρης Θεοφάνης. Είχε έρθει στην Αργεντινή για να δει παίκτες των αντιπάλων μας. Χάσαμε 3-0, αλλά τον εντυπωσίασα εγώ. Μετά το τέλος του αγώνα, ήρθε και μου μίλησε. Ζήτησε να ταξιδέψω στην Ελλάδα. Εγώ ήθελα να παίξω στην Ευρώπη και συμφώνησα να πάω στην Αθήνα. Στις 11.30 το βράδυ με περίμεναν τρεις άνθρωποι στο αεροδρόμιο. Ο Θεοφάνης μου συστήνει κάποιον Έλληνα που έμενε μόνιμα στην Αργεντινή, δεν θυμάμαι το όνομά του. Μου λέει επί λέξει «αυτός θα είναι ο αδερφός σου. Θα παίξεις σαν Έλληνας με το επίθετο Μπουμπλής». Το ρώτησα για ποιο λόγο και μου απάντησε ότι στην Ελλάδα επιτρέπονται μόνο δύο ξένοι και είναι συνηθισμένο το φαινόμενο να γίνονται ελληνοποιήσεις. Πρόεδρος στην ομάδα ήταν τότε ο Μαντζαβελάκης».

«Όλη μέρα χτυπούσαν τηλέφωνα»
«Ήταν Μάιος όταν ήρθα. Στην ομάδα έπαιζε ακόμη η φουρνιά του Γουέμπλεϊ. Με κοίταζαν με μισό μάτι, νόμιζαν ότι θα τους φάω τη δόξα. Το τετράμηνο που ακολούθησε μέχρι το Σεπτέμβριο εκείνης της χρονιάς ήταν μαρτυρικό και αναφέρομαι στη συμπεριφορά των ανθρώπων του Παναθηναϊκού. Η διοίκηση δεν πλήρωνε ούτε καν το ξενοδοχείο μου, αρχικά το Νίνα Παλάς και στη συνέχεια το Σεντ Τζορτζ. Όπως ήταν φυσικό με έδιωξαν από τα ξενοδοχεία. Με παίρνει ο Μαντζαβελάκης και μου λέει να μείνω σ' ένα διαμερισματάκι δίπλα στο γραφείο του. Είχε συνδέσει όμως τα τηλέφωνα και όποτε χτυπούσαν στο γραφείο του ξεσήκωναν κι εμένα στο διαμέρισμα. Είχα τρελαθεί. Πρωί, μεσημέρι, βράδυ χτυπούσαν τηλέφωνα. Με παίρνουν από εκεί και με πηγαίνουν σε ένα διαμέρισμα στο Γουδή, οδός Παπαναστασίου. Μπαίνω μέσα και βλέπω έναν άδειο χώρο, δεν είχε ούτε μία καρέκλα. Με λυπήθηκε ο Ζαβραδινός και μου έφερε ένα κρεβάτι από το σπίτι του».

«Δολιοφθορά»
«Παίζουμε φιλικό στα Σκόπια κόντρα στη Βαρντάρ και τραυματίζομαι στον αστράγαλο. Ήταν Σάββατο και την Τετάρτη θα εμφανιζόμουν πρώτη φορά στην Ελλάδα σε ένα φιλικό με τη Ντιναμό Ζάγκρεμπ. Με περιλαβαίνει ο φυσιοθεραπευτής του Παναθηναϊκού, κάποιος Χριστοδούλου, αλλά με δόλιο τρόπο για να εξυπηρετήσει άλλους μου κάνει μεγαλύτερη ζημιά. Επί μέρες, αντι να μου βάζει πάγο στο πόδι μου έβαζε παραφίνη και ζεστό νερό. Πρήστηκε ο αστράγαλος και έμεινα ένα μήνα έξω».

«Ο μάγειρας των καραβιών»
«Μια μέρα στην προπόνηση βλέπω τον ταμία της ομάδας μου στην Αργεντινή. Τρελάθηκα από τη χαρά μου, αλλά η διοίκηση τον κορόιδευε και ανέβαλε  συνεχώς τις διαπραγματεύσεις. Όλο εκείνο τον καιρό δεχόμουν πόλεμο από τις αθλητικές εφημερίδες, που προφανώς έπαιζαν κάποιο παιχνίδι. «Ξυλοκόπο» με ανέβαζαν, «μάγειρα καραβιών» με κατέβαζαν. Με πήρε ο ταμίας και φύγαμε για την Αργεντινή. Έκανα καριέρα στη Νιούελς και στη Μπόκα Τζούνιορς και δεν ήθελα να ξανακούσω για την Ελλάδα».




πριν έρθει για δεύτερη φορά στην Ελλάδα έκανε καριέρα με τα χρώματα της Μπόκα Τζουνιορς


Η ΜΕΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ Η ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ

Στη συνέχεια ο Ρότσα εξηγεί πως πείστηκε να έρθει για δεύτερη φορά στην Ελλάδα αλλά και για το πως ξέσπασε η κόντρα με θέμα τον ίδιο.

«Να τσακιστούν να φύγουν»
«Το Δεκέμβριο του 1979 έρχεται ο προπονητής μου και μου λέει ότι θέλουν να με δουν δύο Έλληνες για μεταγραφή. Τον ρωτάω από πού είναι και μου λέει από τον Παναθηναϊκό. 'Να τσακιστούν να φύγουν', του απαντώ. Τελικά με έπεισε να τους μιλήσω. Τους έκανα να με περιμένουν ώρες. Όταν βρεθήκαμε μου είπαν ότι άλλαξαν τα πράγματα στην Ελλάδα και ότι ανέλαβε τον Παναθηναϊκό μία ισχυρή οικογένεια. Ο ένας ήταν εκπρόσωπος της Μότορ Όιλ. Δέχθηκα την πρόταση, αν και είχα προτάσεις από Ισπανία και ΗΠΑ. Ήταν η μοίρα μου...»

πρωτοσέλιδο της εποχής




Η ΚΟΝΤΡΑ ΝΤΑΙΦΑ-ΒΑΡΔΙΝΟΓΙΑΝΝΗ 

Με την πρώτη άφιξη του Ρότσα  στην Ελλάδα οι άνθρωποι του Παναθηναϊκού τον έγραψαν στα μητρώα του δήμου Αιγάλεω με το όνομα Γιάννης Μπουμπλής με το δήμο να βγάζει πιστοποιητικό αναγνώρισης  για το όνομα.Έτσι τη το 1979 το μόνο που έλειπε ήταν να πιστοποιηθεί ότι είναι ομογενής από την ομοσπονδία της Αργεντινής.Το πιστοποιητικό ήρθε μέσω <<telex>>(το φαξ της εποχής) και στις 22-12-1979 εκδόθηκε το δελτίο του Γιάννη Μπουμπλή αν και δε γνώριζε ούτε μία ελληνική λέξη.


Τον Μάιο του 1980 πριν το ντέρμπι ανάμεσα στους δύο <<αιωνίων>> ο Ολυμπιακός καταθέτει ένσταση για πλαστογραφία και παράνομη συμμετοχή του Γιάννη Μπουμπλή ,χωρίς αποτέλεσμα όμως ,έτσι ο Παναθηναικός κατάκτησε εκείνη τη χρονιά το πρώτο του επαγγελματικό πρωτάθλημα.


Την επόμενη χρονιά η κόντρα συνεχίζεται για το θέμα «Μπουμπλής». Ο Αργεντινός γίνεται σύνθημα στα χείλη των φιλάθλων του Παναθηναϊκού «Φόρτσα-Ρότσα-Μπουμπλής». Ο Βαρδινογιάννης σε δηλώσεις του στηρίζει τον Μπουμπλή και απαντάει στον Ολυμπιακό λέγοντας: «Γκρινιάζουν, γιατί θα τους καρφώνει σε κάθε ματς». Τον Σεπτέμβριο του 1981 ο Παναθηναϊκός αντιμετωπίζει τη Λάρισα και το ματς λήγει 2-2. Οι «Θεσσαλοί», καταθέτουν ένσταση για αντικανονική συμμετοχή του Χουάν Μπουμπλή και ότι δεν είναι Έλληνας. Η Λάρισα κάνει την αρχή και ο Ολυμπιακός προχωρεί σε ποινική δίωξη του ποδοσφαιριστή και της ΠΑΕ Παναθηναϊκός. Έπειτα από αυτό το περιστατικό, στο κύπελλο κληρώνονται οι δύο «αιώνιοι», με τον Παναθηναϊκό να κερδίζει 3-2. 
Ο τότε πρόεδρος του Ολυμπιακού Σταύρος Νταϊφάς, κατηγορεί τον Παναθηναϊκό ότι «χρησιμοποιεί βρώμικα μέσα και ότι δεν είμαστε εμείς υπεύθυνοι για την κατάσταση στο Ελληνικό ποδόσφαιρο. Φταίνε αυτοί με την υπόθεση σκάνδαλο «Μπουμπλής» που είναι από τα μεγαλύτερα του ποδοσφαίρου». 





Κάπου εκεί άρχισε να ξετυλίγεται το κουβάρι του Αιγαλεώτη απ' την Αργεντινή, του Μπουμπλή. Το πραγματικό όνομα του Αργεντινού ποδοσφαιριστή ήταν Χουάν Ραμόν Ρότσα, όπως είχε γραφτεί στον τύπο, ουδεμία σχέση με την Ελλάδα είχε και καμιά συγγένεια δεν είχε με τον Ιωάννη Μπουμπλή, δημότη Αιγάλεω, ο οποίος δεν ήταν εν ζωή! Με λίγα λόγια, ο Παναθηναϊκός χρησιμοποίησε τα στοιχεία ενός νεκρού για να βαφτίσει "Μπουμπλή" το Ρότσα. Επίσης, αποδείχθηκε πως το περίφημο telex απ' την ομοσπονδία της Αργεντινής που επιβεβαίωνε την Ελληνική ιθαγένεια του Ρότσα, ήταν πλαστό! Τον Απρίλιο του 1982 το κέντρο της Αθήνας γεμίζει από φιλάθλους του Παναθηναϊκού, οι οποίοι διαδηλώνουν για την υπόθεση Μπουμπλή, πριν από αναμέτρηση του Παναθηναϊκού με τον... ΟΦΗ.

Λίγο αργότερα τελείωσε το πρωτάθλημα με ισόβαθμους τους Παναθηναϊκό και Ολυμπιακό. Άρχισε τότε ένα απίστευτο σίριαλ για τη διεξαγωγή του μπαράζ : Εκκρεμούσε η εκδίκαση της υπόθεσης Ρότσα-Μπουμπλή και ο Ολυμπιακός απειλούσε να μην κατεβεί στο μπαράζ αν δεν τιμωρούσαν τα αρμόδια όργανα τον Παναθηναϊκό. Την Παρασκευή 25 Ιουνίου, τέσσερις ημέρες πριν από το μπαράζ του Βόλου, ο Γιώργος Βαρδινογιάννης δηλώνει πως "ο Παναθηναϊκός δεν κατεβαίνει στον αγώνα" και "χαρίζει τον τίτλο στον Νταϊφά". Την επόμενη ημέρα με ψήφους 7-3 το ΑΣΕΑΔ αθωώνει  τον Παναθηναϊκό για την υπόθεση Μπουμπλή και ο Βαρδινογιάννης ανακαλεί την απόφαση του να μην κατέβει ο Παναθηναϊκός στο μπαράζ. Ο Ολυμπιακός παίρνει την εκδίκηση του στις 29 Ιουνίου στο Βόλο, όπου κέρδισε με 2-1 τον Παναθηναϊκό και κατέκτησε το 3ο συνεχόμενο πρωτάθλημα του.


Η ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΙΘΑΓΕΝΕΙΑΣ...ΚΑΙ Η ΦΥΛΑΚΙΣΗ



εφημερίδα της εποχής για την απόφαση

Στις 29/09/1982 μετά από μαραθώνιες μάχες στις αίθουσες των δικαστηρίων, θα αφαιρεθεί τελικώς η Ελληνική ιθαγένεια από τους παράνομα "Ελληνοποιημένους" ποδοσφαιριστές : Χουάν Ραμόν Ρότσα "Μπουμπλή", Αλφρέντο Γκλασμάνη, Νόνι Λίμα, Χουάν Λίσα, Νέτο Γκουερίνο, Χουάν Μοντέζ, Εντουάρντο Κοντογεωργάκη και Ρομπέρτο Χιλ από το συμβούλιο της Επικρατείας. Καμμία αγωνιστική κύρωση δεν επεβλήθη στον Παναθηναϊκό. Στις 06/06/1986 ο Χουάν Ραμόν Ρότσα "Μπουμπλής" ορκίστηκε Έλληνας δίνοντας οριστικά τέλος στην  ιστορία "Ελληνοποίησης" του. 

ο Ρότσα για την απόφαση του δικαστηρίου και για την κόντρα Νταιάφα -Βαρδινογιάννη σχολίασε:


«Το θύμα της κόντρας»
Στην Ελλάδα ήμουν γραμμένος με το επίθετο Μπουμπλής στα μητρώα του δήμου Αιγάλεω. Δεν είχαν σχέση οι Βαρδινογιάννηδες όπως λεγόταν. Αργότερα όμως, τσακώθηκε ο Βαρδινογιάννης με το Νταϊφά, που ήταν και κουμπάροι και ένα από τα θύματα της κόντρας τους ήμουν εγώ. Έγιναν καταγγελίες σε βάρος μου από το Νταϊφά και η υπόθεση πήγε στα δικαστήρια. Το 1982, πριν από έναν αγώνα με τον ΟΦΗ, μου ακυρώνουν το δελτίο. Έγινε χαμός. Ξεσηκώθηκε ο κόσμος και συγκεντρώθηκαν 15.000 φίλαθλοι στο Σύνταγμα. Εγώ ήμουν ράκος. Το αστείο, όμως, είναι άλλο. Στη δίκη ο εισαγγελέας πρότεινε να φυλακιστώ για πέντε χρόνια. Από τον Παναθηναϊκό, ποιον να καταδικάσουν; Ο Μαντζαβελάκης είχε πεθάνει. Τελικά έφαγα 14 μήνες φυλακή, ποινή που απαλείφθηκε μετά την έφεση. Τότε είχαν ερευνηθεί 128 υποθέσεις παράνομων ελληνοποιήσεων και εγώ ήμουν ο τελευταίος. Το γεγονός που ξένισε περισσότερο όμως, ήταν ότι εμφανίστηκε ο Νταϊφάς στη δίκη μου και είπε ότι ήταν εναντίον των ελληνοποιήσεων. Μετά τη δίκη μου απαγορεύθηκε η έξοδος από τη χώρα. Τελικά, πήρα την υπηκοότητα μετά από εννιά χρόνια».


Η ''ΑΛΛΑΓΗ'' ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΕΛΛΗΝΑ ΜΠΟΥΜΠΛΗ

Η ιστορία της ελληνοποίησης του Χουάν Ραμόν Ρότσα ξεκίνησε το 1982, ένα χρόνο μετά την άνοδο του ΠΑΣΟΚ στην εξουσία και με τη λέξη "αλλαγή" να κυριαρχεί στο πολιτικό τοπίο της χώρας. Οι οπαδοί του Ολυμπιακού ξεσηκώθηκαν και με πανό που συνδύαζαν την υπόθεση Μπουμπλή με την "αλλαγή", θέλησαν να βάλουν φρένο στην υπόθεση. Δείτε μερικά από τα πανό εκείνης της εποχής, που απλώθηκαν στο γήπεδο Καραϊσκάκη.






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου